تبیان، دستیار زندگی
Form Wizard برای ایجاد سریع یك فرم، بسیار خوب عمل می‌كند(به كار عملی 6 « چگونه با استفاده از Form Wizard ، یك فرم جدید ایجاد كنیم» مراجعه كنید). ولی بعد از اینكه فرم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونگی تغییر یك فرم در Design View

Form Wizard برای ایجاد سریع یك فرم، بسیار خوب عمل می‌كند(به كار عملی 6 « چگونه با استفاده از Form Wizard ، یك فرم جدید ایجاد كنیم» مراجعه كنید). ولی بعد از اینكه فرم ایجاد شد ممكن است بخواهید كه طرح یا فیلدهای آن را تغییر دهید. با استفاده از دید Design براحتی می‌توانید فرم را به دلخواه خود درآورید. بعد از اینكه یك فرم را در دید Design باز كردید، می‌توانید عناصر آن را جابجا كنید، عنوان‌های جدید اضافه كنید یا اندازه یك فیلد را تغییردهید. دید Design مانند یك برد كیت الكترونیكی است كه به شما امكان می‌دهد تا آنقدر آیتم‌ها را جابجا كنید كه دقیقاً در محل مورد نظر قرار گیرند.

فرم را باز كنید

چگونگی تغییر یك فرم در Design View

پایگاه داده مورد نظر را باز كنید. در پنجره Database ، روی Form كلیك كنید. فرم مورد نظر را از لیست سمت راست انتخاب كنید و روی دكمه Design كلیك كنید.

فرم در حالت طراحی

چگونگی تغییر یك فرم در Design View

فرم به همراه كادر Field List در دید Design باز می‌شود. (برای ظاهر یا مخفی كردن Field List، روی دكمه Field List كلیك كنید.) در دید Design، می‌توانید عناصر مختلفی را روی فرم قرار دهید و آنها را جابجا كنید. فرم به Form Header (كه اطلاعات عنوان را نگه می‌دارد)، Detail (كه فیلدهای فرم را در خود دارد) و Form Footer (كه اطلاعاتی را نگكه می‌دارد كه در پایین هر ركورد قرار می‌گیرند) تقسیم می‌شود.

حذف یك فیلد

چگونگی تغییر یك فرم در Design View

برای حذف یك فیلد و برچسب مربوطه، روی آن كلیك كنید تا انتخاب شود و كلید Delete را بزنید. بسته به طراحی پس زمینه، همیشه ساده نیست كه بگوییم فیلد كدام است و برچسب آن كدام است . در اكثر موارد، فیلد بزرگتر از برچسب است. وقتی كه روی یك فیلد كلیك می‌كنید، برچسب مربوطه هم انتخاب می‌شود و دسته‌های انتخاب، پیرامون آنها را فرا می‌گیرند.

اضافه كردن یك فیلد

چگونگی تغییر یك فرم در Design View

برای اضافه كردن یك فیلد، آن را از كادر Field List به قسمتی از Detail بكشید كه می‌خواهید آن را درج كنید. دكمه ماوس را رها كنید تا فیلد و برچسب آن به فرم اضافه شود. این كار را برای افزودن فیلدهای دیگر تكرار كنید.

جابجا كردن یك فیلد

چگونگی تغییر یك فرم در Design View

برای جابجا كردن یك فیلد، روی آن كلیك كنید تا انتخاب شود و دسته‌های انتخاب، دور آن را فراگیرند. اشاره‌گر ماوس را روی آن ببرید تا به شكل آیكون دست درآید. دكمه سمت چپ ماوس را نگه دارید و فیلد را به محل جدید بكشید و دكمه ماوس را رها كنید. برای تغییر دادن اندازه یك فیلد، یكی از دسته‌های انتخاب آن را بكشید.

استفاده از Toolbox

چگونگی تغییر یك فرم در Design View

برای تغییر دادن طراحی فرم می‌توانید از انواع مختلف ابزارهای ویرایش استفاده كنید. تمام این ابزارها در Toolbox قرار دارند.(اگر Toolbox را نمی بینید، روی دكمه Toolbox در نوار ابزار Form Design كلیك كنید). از دكمه‌های Toolbox برای اضافه كردن متن‌های اضافی به فرم (مانند عنوان فرعی یا دستورالعمل‌ها)، اضافه كردن تصویر به فرم و غیره استفاده می‌شود.

*توجه *

Field List مخفی است؟

اگر كادر Field List در صفحه مخفی است، روی دكمه Field List در نوار ابزار Form Design كلیك كنید.

ذخیره كردن تغییرات

بعد از جابجا كردن عناصر فیلد و اضافه یا حذف كردن فیلدها و برچسب‌ها، روی × در فرم كلیك كنید یا Ctrl+F4 را بفشارید. در كادر پیغامی كه ظاهر می‌شود، روی Yes كلیك كنید تا تغییرات ذخیره شوند.

مشاهده عنوان‌ها و پانویس‌ها

برای كار با قسمت عنوان یا پانویس فرم، قسمت Form Header /Form Viewer باید در صفحه نشان داده شده باشد. اگر این طور نیست، از منوی View ، گزینه Form Header/Footer را انتخاب كنید. به همان روشی كه متن را به یك فرم اضافه می‌كنید، می‌توانید متن را به قسمت عنوان یا پانویس اضافه كنید.